De eerste dag vanuit St Jean Pied de Port - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Aad Berg - WaarBenJij.nu De eerste dag vanuit St Jean Pied de Port - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Aad Berg - WaarBenJij.nu

De eerste dag vanuit St Jean Pied de Port

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad

28 April 2014 | Frankrijk, Biarritz

Camino Santiago de Compostella
De eerste dag was al een "grote" ervaring. De vlucht ging allemaal volgens plan. In London kwam ik bij de bagage depot voor Backpackers liep ik al een jonge dame uit Denemarken tegen het lijf die lokvoer de eerste keer de Camiono ging lopen. We hadden drie te overbruggen, dus genoeg tijd om erover te praten. In het vliegtuig zaten we toevallig ook nog bij elkaar. In Biarritz spraken we om, i.o.v. De bus en de trein een taxi te nemen. Liepen een Duits stel tegen het lijf, dus stelde we voor een taxi te nemen. Al zoekende liepen we tegen een Schot en Italiaanse aan. Dus een Taxi voor zes personen. € 120,00 betalen maar wel zeker 1 1/2 uur winst. (Niet onbelangrijk) gezamenlijk het zgn startgewicht halen, gezamenlijk een slaapplaats zoeken, gezamenlijk boodschappen doen voor het ontbijt en lunch (gaan we dus ook gezamenlijk doen) morgen en samen lekker gaan eten met gelukkig allemaal wijnliefhebbers. Zo.... Mooi... Dat in zo een korte tijd zo een gezellige groep Caminoaanen uit zo veel verschillend nationaliteiten. dan kwam er nog een Canadese dame bij.
Het is zo een drukte van geweldig het dorp St. Jean Pied de Port. Had ik niet verwacht. Wat ik ook niet verwacht had dat het vanaf het begin hier regent. Bah.....
Er heerst zo een spanning om morgen te beginnen met de tocht. Alleen vanwege het weer adviseert men nu om niet de Pyreneeën over te gaan. Mist en gladheid. Morgenochtend besluiten we, na advies van lokalen, wat we gaan doen.
Het is allemaal zo bijzonder, wel wat ik ervan heb gehoopt.
Aad

• 28 April 2014 - 21:45

Carla Beumer:

Hey Aad, wat een ervaring al opgedaan deze eerste dag en wat leuk dat je de tijd al gevonden hebt om je eerste verslag te plaatsen. Fijn dat je inmiddels al een groepje gevormd hebt met een aantal mensen uit diverse landen en dan ook nog wijnliefhebbers. Het heeft zo moeten zijn, haha. Heel veel succes en plezier morgen bij je eerste etappe! Geniet ervan.
    Groetjes, Carla

• 28 April 2014 - 22:22

Fernande Van Dunné:

Hoi Aad,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en al meteen lotgenoten hebt ontmoet. Dit wordt vast de reis van je leven! De maandagavondclub, ooit door jou opgericht, is weer bijeen. Ditmaal bij Ruud en ik zit met een glaasje wijn jou te antwoorden. Hier gaat het leven dus gewoon zijn gangetje.
    Veel sterkte en ook veel plezier de komende tijd!
    Liefs,
    Fernande

• 28 April 2014 - 22:32

Riet Welling:

Hoi Aad,
    Het klinkt allemaal al leuk, veel mensen ontmoeten...... Dat was toch wat je ook graag wilde.
    En dan ook nog gelijk gestemden (wijnliefhebbers) helemaal goed!
    Mooie eerste dag zou ik zeggen, jamer dat het weer een spelbreker is.
    Succes morgen... afwachten of julle kunnen beginnen met de tocht.
    Voor nu fijne avond, straks lekker uitrusten en voor morgen, " bon camino"!
    Groetjes uit Doetinchem

• 29 April 2014 - 08:12

Eefje:

Leuk Aad om zo getuige te mogen zijn van je reis. Ik wens je een mooie, leerzame reis met veel bijzondere contacten. Groetjes, Eefje.

• 29 April 2014 - 08:28

Henk En Monique:

goedemorgen Aad,

we leven mee. Deze ervaring wordt vast een mooi boek en een happy ending!
    Groet,
    HeMo

• 29 April 2014 - 19:31

Yvonne Bongers:

Hallo Aad,
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    En leuk dat je al meteen gezellige mensen bent tegengekomen.
    Jammer dat het regent. Ja. Het weer heb je niet in de hand.
    Maar er zullen best nog wel mooie zonnige dagen komen.
    Dat loopt wel een stuk fijner.
    Veel plezier en we blijven je volgen.
    Groetjes Rob en Yvonne

• 02 Mei 2014 - 19:44

Dorien En Terry:

Hallo Aad,

Fijn om te lezen dat je dat je goed bent aangekomen. We gaan je volgen!

groetjes en heel wandelplezier.
    Terry en Dorien