Van Pamplona naar Puente de la Reina en Estella - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu Van Pamplona naar Puente de la Reina en Estella - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu

Van Pamplona naar Puente de la Reina en Estella

Blijf op de hoogte en volg Aad

08 Mei 2014 | Spanje, Larrasoaña

Eindelijk weer een plek waar ik achter een PC kan zitten.

Om 07,40 uur vertrokken naar Puente de la Reina. (24km) Het mieselde wat, lekker om te lopen. Weer een prachtige omgeveving.moest een pas over waar allemaal windmolens op stonden. Verder een monument met van allemaal metalen personen. (ik weet niet hoe het heet.) na de pas gelijk in een compleet andere natuur. om 12,40 uur aangekomen, gelijk een Albergue gezocht. Keurig schoon,mooie douches, een keuken waar we zelf ons eten kunnen klaarmaken.En dat alles voor Euro 5,00. Puente de la Reinais een heel klein stadje met één lange straat. En aan het eind een prachtige, zeer oude brug. (zie foto) Na de douche een bar opzocht. Na 3 glazen heerlijke witte Navarra wijn, een schaaltje ansjovis, sardines, kleine zoute visjes en olijven moest ik euro 7,00 afrekenen. DAAR KUN JE MEE THUISKOMEN.Wat ook opvalt dat zelfs in de kleinste Bar men een klimaatkastje heeft staan voor de rode wijn. Ik kwam daat in contact met een S>panjaard die geen enkle andere taal sprak. Toch met handen en voeten, een papiertje en een pen kregen we een mooien conversatie. Later kwam hij terug met zijn vrouw die wel een beetje Engels sprak. Zo leuk. Om 15.00 uur kwamen mijn vrienden/groepje aan, ook in dezelfde Albergue. Wat zo mooi is,, omdat in al zo vroeg aankom heb ik voldoende tijd om het stadje te verkennen. Mijn groepje wilde zelf gaan koken en ik had al een leuk restaurantje gezien waar ik el wilde gaan eten. Uiteindelijk ben ik toch zelf gaan eten. Je kunt er al eten (3 gangen) met wijn voor 10,00 E. UIteindelijk ben ik weer naar de Bar van vanmiddag gegaan. Je kon daar sávonds eten, bij iedere Tapaz ad 2,00 E kreeg je een glas wijn gratis. Aan het eind kreeg ik een heerlijk glas rode wijn ; Senorio de Sarris Reservan uit het gebied aangeboden. En lekker en voldoende. om 22.00 uur gaat de deur van de Albergue dicht, dus op het laatst nog haasten. Waneer ik ooit nog eens in de buurt ben ga ik er zeker langs.

DE volgende morgen vr. 2 mei om 07.30 uur naar Estella. (22km) Ik begin de afstanden al een beetje weinig te vinden. Wanneer je eenmaal aan het lopen bent kom je zo in een flow te zitten. Eerst even lang de bakker voor een Café con Leche en een chocolade croissant. Dat is dan mijn ontbijt. Ook gelijk even langs de groentenman die net zijn stand op de markt aan het inrchten was. twee appels voor onderweg en gaannn....

Veel alleenstaand vrouwen uit USA en Canada die de Camino lopen. Verder veel Aziaten en jongelui van tussen de 25 en 30 jaar.

Om 10,20 uur gepausseerd in LORCA voor een heerlijlke Café co Leche. Om 12,10 uur was ik in Estella. Nu gelijk maar weer een Albergue zoeken. (Municipal) Weer schoon etc. en dat voor 6,00 E. Heerlijk wanneer je zo vroeg bent, hoef je niet in de rij te staan. Heel relax, en dat bevalt mij prima.

Na het douchen een rondje door het stadje gemaakt. Kwam een leuke bar tegen, 2 glazen rioja en Tapaz voor 8,00 E. Weer gewoon genieten. Toen kwam ik een wijnwinkel tegen. Daar naar binnen gegaan en ja, je raad het al; proeven!

Muntjes zijn op. volgender weer verder

  • 08 Mei 2014 - 15:36

    Carla Beumer:

    Hoi Aad, jij bent echt wel aan het genieten als ik het zo lees, met lekkere wijn en heerlijke tapashapjes. Ik kan er jaloers op worden..... wij zitten hier in de regen, hele dag, pff. Volgens de weerberichten is het bij jou steeds rond de 24 gr. en ook de komende dagen gaat het niet regenen daar. Klopt dat ook?
    Is de Camino tot nu toe, je loopt nu zo'n 1,5 week, wat je ervan verwachtte?
    Ik heb even gezocht naar dat monument en heb kunnen vinden dat het om een pelgrimsmonument gaat genaamd El Perdón Wind Farm. Misschien dat anderen daar nog meer van weten?
    Wat een prachtige brug over de rivier de Arga.
    Ook heb ik de foto's even bekeken van jouw groepje, maar een leuk gemêleerd gezelschap, lijkt me.
    Het is fijn als je steeds ook wat aanspraak hebt.
    Aad, ik wens je verder weer veel wandelplezier en leuke contacten (met handen en voeten kom je er ook, leuk).
    Groetjes, Carla

  • 08 Mei 2014 - 15:45

    Yvonne:

    Beste Aad,
    Heel leuk om jouw reisverslagen te lezen.
    Je kunt gezellig vertellen.
    Wat kun je daar voordelig eten, drinken en overnachten.
    En lekkere wijnen proeven, dat is toch dubbel genieten!
    Klinkt gezellig allemaal.
    Fijn dat het lopen voor jou een makkie is.
    Heb je niet voor niets geoefend.
    Houden zo.
    Veel (loop) plezier nog.
    Hartelijke groeten van Rob en Yvonne

  • 08 Mei 2014 - 16:24

    Riet:

    Hallo Aad,

    Gezellig om weer een bericht van jou te lezen, ik kijk elke dag even of je weer iets ge-post hebt op jouw blog.
    Je loopt snel, Aad. Al zo vroeg in de middag op de overnachtingsplek. En..... dan na het douchen snel genieten van de heerlijke Navarra wijn, lekkere tapas ( het water loopt me in de mond) en een goed ( spaans) gesprek.
    Helemaal top, de Aard van Aad, zoals je het zelf vaak noemt. Lekker genieten van het moment!

    Je bent dus op de Alto del Perdon, het Pelgrims monument gepasseerd, toch wel even een fotootje van gemaakt?

    Aad, nog even dit....1 croisant voor ontbijt, 2 appels als lunch en wat tapas ( hapjes) i.p.v. avondeten, daar kun je toch geen pelgrimstocht op te lopen.

    Veel fijn kilometers,
    Groetjes van Donné en Riet

  • 08 Mei 2014 - 20:35

    José En Ruud:

    Hoi Aad
    Mooie verhalen. Wat kan je veel mee maken op een wandeltocht! Zo te lezen loop je vrij makkelijk. Geen blaren? Nog veel wandelplezier en veel mooie ontmoetingen! Groet. Ruud en José

  • 09 Mei 2014 - 10:28

    Rineke:

    Dag Aad,
    Zo te lezen loop je het met gemak en ben je elke dag erg vroeg in de volgende plaats. Inderdaad leuk dat je dan van het stadje kunt genieten. Heb je ook nog bijzondere kerkjes gezien? Maar je geniet ook van de wijnen, begrijp ik. Word je niet slaperig van al die glazen? Het is ook absoluut niet duur om 'tapas, wijn en eten in een restaurantje te doen. Wel zo gezellig. Ik zou geen zin hebben om nog te moeten koken na zo n eind lopen.
    Hier is het bar slecht weer, we zitten in Appelscha in een huisje, maar we hebben nog nauwelijks een fietstocht kunnen maken. Koud, wind en regen. Maar een leuk huis en genoeg te doen in de omgeving. Gister naar Groningen, dus we vermaken ons prima.
    Geniet er maar veel van en tot de volgende berichten.
    Groet,Rein en Rineke

  • 10 Mei 2014 - 11:09

    Henk En Astrid:

    Hoi Aad,

    Wat leuk om je verslagen te lezen en je zo een beetje te kunnen volgen.
    Het lijkt er op dat je het op je sloffen afkunt en dat het voor jou geen pelgrimstocht is maar meer een culinaire tocht!!! Zo te lezen is het geen afzien maar een feestje.
    Blijf er lekker van genieten en we blijven je volgen!!!

    grtjes Henk en Astrid

  • 12 Mei 2014 - 15:21

    Jeannette:

    Ha Aad,

    Leuk dat het je zo goed en gemakkelijk af gaat en het glas wijn (of 2 -3 - 4 of 5...) dat je steeds staat te wachten geeft je vleugels zo te lezen! En leuk dat je door je steeds vroege aankomst ook even de tijd hebt om wat rond te kijken in de dorpjes waar je die avond neerstrijkt .
    Nou geniet maar lekker verder en nog veel succes verder .

    Grietjes, Jeannette

  • 13 Mei 2014 - 12:49

    HeMo:

    Dag Aad,

    volgens ons heb je een hobby waar je van kunt leven: eten & drinken. Het is je gegund. met al deze ervaringen kun je nog jaren vooruit voor je kleurrijke wijnproeverijen. We zien hier nu al naar uit. Veel sterkte met het wandelen en het opnemen van nieuwe ervaringen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aad

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 80565

Voorgaande reizen:

24 Maart 2024 - 24 Mei 2024

Expeditionele trektocht door Marokko

07 Maart 2020 - 28 April 2020

Israël National Trail 2020

06 Mei 2019 - 14 Juli 2019

Camino Via Lemovicensis/Vezelay naar Santiago 2019

11 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Camino Via Podiensis en Frances 2018 Vanaf Le Puy

17 April 2017 - 04 Juni 2017

Camino Via de la Plata 2017, vanuit Sevilla

28 Augustus 2016 - 27 September 2016

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

31 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Expeditie Noordkaap 2016, 8000 km. in 8 dagen

18 Augustus 2015 - 30 September 2015

Camino del Norte 2015 vanuit Irun - SdCom

28 April 2014 - 24 Juni 2014

Camino Frances 2014 vanuit Jean Pied de Port

Landen bezocht: