Verslag van 5e en 6e dag - Reisverslag uit Ön, Zweden van Aad Berg - WaarBenJij.nu Verslag van 5e en 6e dag - Reisverslag uit Ön, Zweden van Aad Berg - WaarBenJij.nu

Verslag van 5e en 6e dag

Blijf op de hoogte en volg Aad

06 Februari 2016 | Zweden, Ön

5e dag verslag Expeditie Noorkaap. Op weg via de Noordkaap naar Kemi Finland.

Na het ontbijt om 08.00 uur richting de Noordkaap. Halverwege moesten we wachten op een sneeuwschuiver waarachter we het laatste stuk konden afleggen. Een echt prachtige route, het leek wel een maanlandschap. Ik ging daar heen met de gedachte van, even snel het kunstwerk zien en wegwezen. Dat pakte toch wel anders uit, natuurlijk ook doordat we het info een korte tijd gehaald hadden. Ik vond het toch wel bijzonder. Wat foto's maken en als klap oude vuurpeil mochten we met de auto tot het kunstwerk rijden om daar mee op de plaat (foto) te gaan. Het was prachtig weer, wel wisselend helder en bewolkt maar konden alles goed zien.

Om 12.00 uur stond de sneeuwschuiver weer klaar om ons naar beneden te begeleiden. Daar kregen we pas weer de opdracht waar we naar toe moesten rijden. Het werd een lange en vermoeiende tocht. We moeten ons blijven bedenken dat het allemaal ijs/sneeuwwegen zijn. Dus iedere keer weer volle concentratie. Nog steeds wisselen we om de drie uur. Dat is het prettig, goed te doen. Om 00,00 uur kwamen we 's nachts in het hotel aan. Toen nog met z'n allen nog gedineerd. Uiteindelijk pas om 02,30 uur naar bed.

6e dag verslag Expeditie Noorkaap. Op weg naar Umeå, Zweden. (Nu Min. 20 graden)

Na een korte nacht van slechts 4,5 uur slapen om 07,00 uur weer aan het ontbijt. Het is een dag geworden om nooit te vergeten. Naar de haven om daar met een ijsbreker het ijs (bevroren zee) op te gaan. Eerst een rondleiding gehad, machinekamer, stuurhut, eigenlijk bijna overal. Tijdens de vaart heerlijk op het dek rondgelopen. We waren goed gekleed, dus koud hadden we het niet. We hadden prachtig weer, konden veel en ver zien.

Rond een uur of 10.30 werd er een heerlijk buffet geserveerd. Daarna mochten we van de boot af om op het ijs te lopen. Voor de liefhebbers, ik niet maar Merel wel, konden in een speciaal pak in de golf van Bothnia gaan zwemmen. Ook weer een hele belevenis. Toen weer naar de haven. We moesten de middag nog ruim 350 km. afleggen (5.00 uur rijden) en dachten, mooi dan wordt het gelukkig niet te laat. Maar nee, we gingen naar het ijskasteel. Hierin was ook nog een hotel gevestigd. Gelijk dacht ik, dit is iets voor onze vriendenclub van 12. Niet direct naast de deur, maar je hebt dan wel wat.

Tot mijn grote vreugde was er ook nog een van kristalhelder ijs een wijnbar gemaakt. De foto krijgen jullie later te zien. Zo leuk! Toen kregen we via een Q code een aanwijzing waar we heen moesten rijden. Het werd het plaatsje Umeå. Het ging voorspoedig maar toch was het op bepaalde stukken gewoon glad en was het laatste deel slecht zicht, ik bedoel slecht de weg te zien. Vermoeiend rijden! Rond 19.00 uur konden we aan tafel, dat was voor ons doen heel vroeg.

Daarna nog gezellig natafelen en ik had me voorgenomen vroeg naar de kamer te gaan om mijn verhaal te doen en redelijk vroeg te gaan slapen. Uiteindelijk is dat 24.00 uur geworden.

Morgen zullen we echt een grote afstand moeten afleggen anders zijn we zondag nooit op tijd.
Aanvang v.a: 16:00 uur
Binnenkomst v.a: 17:00 uur
Locatie: restaurant 't Zwaantje
Zieuwentseweg 1, 7131 LA Lichtenvoorde

KOMT ALLEN ONS BINNENHALEN. WAT BETREFT HET SPONSERGELD DAT WE WILLEN BINNENHALEN VOOR STICHTING HOME OF HOPE 4ALL hebben we nog €400,00 NODIG OM AAN ONS STREEFBEDRAG VAN €2000,00 TE KOMEN.

We vragen u, help ons dit te halen. U kunt uw donatie doen via een speciaal geopend rekeningnummer NL43RABO0307989704 tnv. Home of Hope4all. ALLE BEETJES HELPEN. U helpt hiermee de kansarme kindertjes in Sri Lanka, waar Lucia nog steeds bezig is met haar vrijwilligerswerk.
Bij voorbaat dank.

morgen meer. Gr. Merel & Aad