30/4 Roncesvalles naar Logrono in 5 etappes 5/5 - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu 30/4 Roncesvalles naar Logrono in 5 etappes 5/5 - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu

30/4 Roncesvalles naar Logrono in 5 etappes 5/5

Blijf op de hoogte en volg Aad

05 Mei 2014 | Spanje, Larrasoaña

Ik moet weer opnieuw beginnen, per abuis bijna alles gewist. De 2e loopdag, wo 30 april op naar Larrasoana. 27km. HET IS ECHT NEDERLANDS WEER, 14 graden. De tocht gaat over half heuvelachtig gebied met veel smalle paden met keinen. Zeer vermoeiend om te lopen. Deze pade waren glad, dus gevaalijk voor de enkels en om overeind te blijven.

Mijn te zware rugzak gaat mij echt opspelen. pijn in mijn schouders. Onderweg een Caffé con laiche genomen. nog nooit heb ik koffie zo lekker gevonden. Ook de eerste wijngaard (Navarra) tegengekomen. om 11.50 uur kwam ik daar al aan. voor mijn gevoel te vroeg om eigenlijk te stoppen. Maar ja, we haden hier afgesproken. Het is een klein dorpje met een kleine Albergue. Ik had daar een plaats voor 6 Euro. Mijn vrienden waren te laat voor een plaats en moeste in een Hotel/pension slapen. 20.00 Euro pp. Daar baalden zij van, zeker omdat ze niet zo veel geld wilden uitgeven.

OP do. 1 mei naar Pampolona met ons groepje. Als na een km kwam ik erachter dat gesamenlijk lopen geen optie was. Ik loop nl veel sneller dan hen. Het afscheid was een beetje emotioneel, want in zo een korte tijd was er toch een band onstaan. Een tocht van slechts 16,5 km. over niet te heuvelachtig gebied. in 2,45 min. was ik daar al. eerst een plaats in een Albergue vinden. Gevonden in een grote, oude kerk. Keurige bedden en schone douches. Ik had bed nr. 1. (6 euro) Toen begon ik al te vinden dat deze afstanden voor mijn te kort zijn. Maar ja, we hadden de plaats afgesproken. Het bleek dat het groepje zich ook weer gesplitst had. In zo een grote, prachtige stad als Pamplona vindt je je groepje normaal gesproken nooit terug. Dus wel, eerst 1, die had weer 3 anderen gezien. Allemaak in verschillende Albergue. Op en gegeven moment waren we weer allemaal compleet. Samen ´s middags heerlijke Pinchos/ tapaz gegegeten en mooie wijnen geproefd. Verder wat rond gelopen. Zelf had ik al eerder de prachtige Cathedraal bezocht met het muzeum. Echt de moeite waard.De gehele stad zelfs. ´S avonds mel elkaar een pelgrims menu (3 gangen) genomen in een restaurant. (euro 9,75). Het was 1 mei, de nationale feestdag van Spanje. ´s avonds de gehele stad vol eten en drinkende mensen. Alles speelde zich af op straat.De Bar,s waren hier veel te kleiun vol. Er was soms geen doorkomen aan. Het was echt feest. WE moesten on op een gegen moment haasten om voo 22.00 uur in de ALBERGUE TE ZIJN. WANT DAN SLUIT DE DEUR.

Ik moet nu afsluiten omdat ik in de bibliotheek zit waar ik normaal maar 10 min. op internet mocht. Bij de gratie gods mocht ik een uur. ik heb nog zo veel te vertellen, wordt vervolgt.

  • 05 Mei 2014 - 13:59

    Otto En Ineke:

    Het is echt "Bevrijdingsdag" dus! Wel goed van je dat je alleen verder gaat in je eigen tempo. Je komt allicht weer nieuwe pelgrims tegen. Maar afscheid nemen is best pijnlijk, wat bouw je gauw een band op met mensen onder deze omstandigheden hè?
    Geniet van alles dat nog komen gaat!
    liefs van Ineke

  • 05 Mei 2014 - 14:30

    Otto Gerits:

    Hoi Aad,
    Ik volg je met veel plezier. Van andere lopers weet ik dat het meelopen met een groep vaak niet goed lukt. Verschillende tempo's en afstanden. Herkenbaar dus. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Omdat je dit zo zelden doet gun ik je dat je dicht bij jezelf blijft in alle besluiten die je neemt. Geniet, en hou de focus op de reden die je had om dit te gaan doen.
    fijne tocht!
    Ubuntu!
    Otto

  • 05 Mei 2014 - 22:35

    Riet:

    Hoi Aad,

    Wat fijn om weer wat van jou te horen. Wat komen er mooie dingen op jouw pad. Elke dag is weer een dag vol verrassingen, echt een avontuur. Je geniet ervan en dat is mooi. Laat het allemaal over je heen komen, doe je eigen ding met of zonder je groepje. Veel plezier en we horen graag weer van jou.

    Bon camino, amigo!

  • 05 Mei 2014 - 23:14

    Carla Beumer:

    Hoi Aad,
    Fijn dat je de verbinding via je I-pad hebt weten te herstellen, zodat wij je gelukkig weer kunnen volgen.
    Je hebt het tempo er behoorlijk in, begrijp ik en de anderen blijven wat achter. Soit.......;-).
    Je loopt de Camino toch voor jezelf overdag, maar het is wel gezellig om 's avonds samen te eten en misschien zit er iemand in je groepje die jouw nek en schouders kan masseren, haha?
    Je boft wel dat jij steeds zo snel bent en op die manier tijdig onderdak weet te vinden voor een mooi prijsje. Hoef je je tentje niet op te zetten, wel zo handig.
    Nog veel wandelplezier,
    groetjes,
    Carla



  • 06 Mei 2014 - 12:43

    Henk:

    Mooie verhalen. We genieten er van. heel bijzonder en heel persoonlijk. We moeren, gezien je reistempo, denken aan een goede bijnaam: "Fast Aad"?
    Veel succes met de volgende etappes en pas op jezelf.
    gr HeMo

  • 06 Mei 2014 - 23:59

    Caminofrans:

    Hola Caminobroeder,

    Het is een pelgrimage en dus geen vakantieweer. Door het lopen krijg je inzichten.
    Buon Camino,
    Caminofrans

  • 07 Mei 2014 - 15:01

    Rineke:

    Hallo Aad,
    Op de een of andere manier krijg ik niet alle berichten van jou binnen, maar wij houden ons wel op de hoogte via Luus. Maar zo te lezen loop je in een lekker tempo. Niet te vlug gaan, hoor, je moet wel de tijd nemen om ervan te genieten en je te bezinnen. Het klinkt allemaal wel heel erg leuk en fijn dat je vrienden maakt, tenslotte ben je allemaal met hetzelfde bezig en dat schept een band. Ook goed dat je een deel van je bagage hebt achtergelaten, dat zal vast een stuk schelen.
    Ik hoop wel dat je bete weer hebt inmiddels.
    Geniet ervan en tot de volgende berichten.
    Rein en Rineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aad

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 80868

Voorgaande reizen:

24 Maart 2024 - 24 Mei 2024

Expeditionele trektocht door Marokko

07 Maart 2020 - 28 April 2020

Israël National Trail 2020

06 Mei 2019 - 14 Juli 2019

Camino Via Lemovicensis/Vezelay naar Santiago 2019

11 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Camino Via Podiensis en Frances 2018 Vanaf Le Puy

17 April 2017 - 04 Juni 2017

Camino Via de la Plata 2017, vanuit Sevilla

28 Augustus 2016 - 27 September 2016

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

31 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Expeditie Noordkaap 2016, 8000 km. in 8 dagen

18 Augustus 2015 - 30 September 2015

Camino del Norte 2015 vanuit Irun - SdCom

28 April 2014 - 24 Juni 2014

Camino Frances 2014 vanuit Jean Pied de Port

Landen bezocht: