1e dag maandag 17 april Amsterdam-Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu 1e dag maandag 17 april Amsterdam-Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu

1e dag maandag 17 april Amsterdam-Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Aad

07 April 2017 | Spanje, Sevilla

Camino van Sevilla naar Santiago de Compostela

1e dag, 17 april 2017. omdat ik 1e paasavond/nacht al met de trein naar schiphol ben gegaan moest ik nog een paar uurtjes overbruggen. ik dacht even snel een slaapje te gaan doen maar dat lukte, waarschijnlijk door dr spanning, dus niet. We zouden om 06,30 uur vetrekken maar we moesten wachten tot het vliegtuig volgetankt was. Ik kreeg de indruk dat ze het vergeten waren. Dus een half uur later vertrokken maar de grap was dat we wel op tijd 09,30 uur aankwamen in Sevilla. het was beworkt en tamelijk fris. Ik was blij dat ik toch, op aanraden van mijn dochter Merel, mijn lange, afritsbare broek had aangedaan en mijn regenjack bij de hand had. Ik had even het plan opgevat om van het vliegveld naar het centrum te gaan lopen als training. Het was ruim 16 km en dacht dat gaat van mijn te besteden tijd af in Sevilla. Dus maar de bus gepakt. Daar stond al een hele lange rij wachtenden en de bus liet aardig op zich wachten. Uiteindelijk in het centrum aangekomen en eerst maar naar de Cathedraal gegaan om mijn eerste stempel te vergaren. het was onderstussen 10,45 uur en er stond zo een enorme rij wachten totdat om 11.00 uur het hek open ging. Ik had gelezen dat ik maar bij de ingang met mijn credential moest gaan wapperen. Ja het werkte, ik mocht als eerste naar binnen om mijn benodigde stempel te machtigen. Daarna naar mijn gereserveerde Hostel "Nomad" te gaan. Daar was het nog te vroeg voor, men zei dat ik vanaf 13.00 uur terecht kon. ik mocht wel mijn rugzak alvast daar neerzetten. Maar mijn rugzak voelde zo licht aan met z'n 8 kilo dat ik dacht laat ik maar vast wat oevenen om deze bij mij te houden tijdens mijn Sevilla bezichtiging. eerst maar een gezellig terras opgezocht om een klein ontbijtje te doen. Het begon al wat op te klaren en al snel was het onbewolkt en werd het warmer, dus aangenamer. toen ben ik Plaza Espana gelopen. Ik had het vorig jaar tijdens mijn zomervakantie al gezien maar weer was het indrukwekkend en mooi. ondertussen begon het al tamelijk warm te worden, zo'n 27 graden. uiteindelijk werd het in de namiddag 30 graden. ondertussen liep ik alleen maar in mijn afgeritste afritsbroek en alleen nog maar een dun shirtje. Ook de zonnenbril was uit de rugzak gekomen. ondertussen was het 15.00 uur en ben ik naar mijn hostel gegaan. Deze lag zeer centraal, vlak bij de Cathedraal. Een keurig Hostel, schoon en goed verzorgd. Daar werd ik blij van. mijn bed ingericht met de aanwezige lakens en deken. toen maar even een "napje" gedaan en werd uiteindelijk om 18.00 uur wakker. Heerlijk! om 18,30 uur wat gaan wandelen om uiteindelijk ergens wat te gaan eten. Uiteindelijk was het 21.00 uur toen ik een leuke, traditionneel restaurant had gevonden om te gaan eten. Het was afgeladen en gelukkig had ze achterin nog een klein tafeltje voor mij. Normaal zou ik aan de wjn gaan omdat het mijn beroep is maar ik had zo een dorst dat ik maar een grote bier had besteld. En nog maar een. gegrilde pimentos met makreel, gegrilde champignons en croguettas ham besteld. heerlijk gegeten en nu ben ik begonnen mij verhaal voor vandaag te schrijven. Om gewicht te besparen heb ik mijn IPAD thuisgelaten en alleen het kleine toetsbord van mijn IMAC meegnomen. 300 gr.ipv 1100 gr. Via bluetooth verbonden met mijn telefoon en dat schrijft heerlijk. Ik kan met mijn vingers niet mijn verhalen op zo mijn telefoon typen. De mensen om mij heen stonden wel een beetje vreemd, glimlachend te kijken. Het is nu bijna 22,30 uur en ga zo langszamerhand naar mij Hostel. Ik weet niet wat ik nu nog op mijn pad tegenkom waardoor dat verlaat wordt. (ik bedoel een Bar hoor!) Ik hou jullie op de hoogte.

  • 17 April 2017 - 22:57

    Imre:

    Hoi Aad,
    Prachtig mooi dat je deze uitdaging ook weer aan ga.
    Ik wens je een buen camino toe met mooie ontmoetingen,

    Groetjes
    Imre

  • 17 April 2017 - 23:54

    Carla Beumer :

    Hallo Aad, fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je nu al aan het genieten bent van het lekkere eten en een biertje. Je laatste zin vond ik wel grappig.....het zal vast nog wel een afzakkertje geworden zijn.
    Veel succes met je eerste wandeldag.
    groet, Carla

  • 18 April 2017 - 00:07

    Ruud:

    Hi Aad,
    Nu begonnen aan de moeder van alle (spaanse) camino's
    Succes. Ruud

  • 18 April 2017 - 07:39

    Riet:

    Hallo Aad,
    fijn dat de reis naar Sevilla goed is verlopen en dat je
    al lekker aan het genieten bent en van het mooie weer en van de heerlijke hapjes.
    Ben toch benieuwd of je gisteravond lekker je bed bent ingedoken of dat de wijnbar lonkte!

  • 18 April 2017 - 07:44

    Riet:

    Een gedeelte van het bericht is niet geplaatst.
    Dus nog even dit: veel plezier en gezellige mensen op jouw (wandel)pad.
    Geniet van het mooie weer en de Camino.
    Groetjes Donné en Riet

  • 18 April 2017 - 10:06

    Ria B:

    Heel veel plezier en succes deze reis. Liefs, Ria

  • 18 April 2017 - 16:01

    Arie De Wit:

    Prettige voettocht Aad. Ons tripje komt ook steeds dichter bij, 19 mei vertrekken wij uit Alkmaar. In Haarlen kunnen wij ons eerste stempel halen. Nogmaals een goede reis gewenst.

  • 18 April 2017 - 16:19

    Aad Van Den Berg:

    Arir, ook heel veel plezier tijdens jullie fietstocht naar Santiago de Compostela

  • 18 April 2017 - 21:59

    Rineke:

    Ha Aad, het begin is er en het klinkt erg gezellig. Lekker warm en goed eten. Slaap lekker en morgen een goede start!!
    Hartelijke groet, Rineke

  • 19 April 2017 - 13:01

    Willem Brugge:

    Ik ben 4 jaar gelden op de fiets gegaan, en vindt het leuk om "iemand" te volgen.
    Veel succes en fijne momenten op je tocht !

  • 20 April 2017 - 20:29

    Henk:

    H0i Aad,

    vele groetjes van HeMo. We wensen je alles goede, geen blaren, veel wijn proberen en stevige schoenen. Dank bij voorbaat al voor de uitgebreide verslagen. Van de vorige heb ik een boek gemaakt en op mijn naam uitgebracht. helaas onder de noemer fictie... ;-)

  • 20 April 2017 - 22:29

    Aad Van Den Berg:

    fijn al die mooie reacties. wordt vervolgt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aad

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 80886

Voorgaande reizen:

24 Maart 2024 - 24 Mei 2024

Expeditionele trektocht door Marokko

07 Maart 2020 - 28 April 2020

Israël National Trail 2020

06 Mei 2019 - 14 Juli 2019

Camino Via Lemovicensis/Vezelay naar Santiago 2019

11 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Camino Via Podiensis en Frances 2018 Vanaf Le Puy

17 April 2017 - 04 Juni 2017

Camino Via de la Plata 2017, vanuit Sevilla

28 Augustus 2016 - 27 September 2016

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

31 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Expeditie Noordkaap 2016, 8000 km. in 8 dagen

18 Augustus 2015 - 30 September 2015

Camino del Norte 2015 vanuit Irun - SdCom

28 April 2014 - 24 Juni 2014

Camino Frances 2014 vanuit Jean Pied de Port

Landen bezocht: