even pauze - Reisverslag uit Ramil, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu even pauze - Reisverslag uit Ramil, Spanje van Aad Berg - WaarBenJij.nu

even pauze

Blijf op de hoogte en volg Aad

21 Mei 2014 | Spanje, Ramil

ulieve volgers. ik heb zo verschrikkelijk veel in mijn dag/urenboek opgeschreven dat ik, omdat ik niet overal een pc tot mijn beschikking heb, wel uren nodig om het op mijn blog te zetten. ik kan dat niet opbrengen. het drukt zo op mij en dat is net niet wat ik wil. Thuis ga ik verder alles uitwerken en wil ik mijn gehele verhaal ondersteund met prachtige foto's doen. ik zit nu in Fronfria de Camino. ik ben 145km af van Santiago de Compostella. ik verwacht daar 25 mei aan te komen. Ik zal nog wel wat korte berichtjes blijven schrijven. alles gaat nog steeds zeer voorspoedig, geen blaren, geen blessures. Ik geniet er zo...... van. Ik vind het nu al jammer dat het over 5 dagen afgelopen is. Dan wel nog even naar Finestera, 2x36km. het zgn. einde van de wereld.
Ik hou jullie op de hoogte. groetjes Aad

  • 21 Mei 2014 - 11:01

    José En Ruud:

    Nou Aad je hebt er wel de vaart in! Naar Finistere en daar je schoenen in zee gooien, heb ik wel eens gehoord van een camino wandelaar. Wel zonde van je schoenen. Daar kleven veel goede herinneringen aan. Je bent dus gewoon op tijd terug voor een goed feest op je 65e verjaardag?! Succes met het laatste traject!
    Groet

  • 21 Mei 2014 - 17:36

    Riet Welling:

    Hoi Aad,

    Leuk om weer even iets van jou te lezen, het gaat je geweldig goed af, die pelgrimstocht.
    Ik heb jouw foto's ook even bekeken en zag jou aan de calamaris zitten en ik moet zeggen,
    je ziet er goed uit. Ik verwachte eerder een heel vermoeide en sterk vermagerde pelgrim.
    Maar je hebt er niets aan geleden, fantastisch!

    De laatste loodjes, kan het me voorstellen dat je het jammer vind dat het er bijna op zit.
    Zoals we hebben kunnen lezen was het voor jou een prachtige tijd.

    Maar wij vinden het niet erg hoor dat je op jouw verjaardag weer thuis bent. Wij hebben wel zin in een feestje!!!

    Aad, geniet van de laatste kilometers, de lekkere hapjes en Spaanse wijnen.
    Goede thuisreis!
    See you soon!

    Groeten van ons.

    PS.
    Wij gaan a.s. zondag naar Schotland, lekker aan de Whiskey's.





  • 21 Mei 2014 - 21:17

    Gerrie En Gerard:

    Wanneer het "moeten" schrijven van je reisverslagen je ook maar enigszins verhindert om volop te genieten van je reis is het zeer begrijpelijk dat je op dit gebied gas terug neemt. En des te boeiender wordt het hele verhaal wanneer je weer terug bent. Of heb je je hart zo aan Spanje verpandt dat je er blijft? We hopen het niet! Of misschien toch wel want dat is een reden om je daar op te zoeken en ook al die lekkere wijnen te drinken die jij bent tegengekomen.
    Nog veel plezier op weg naar Santiago en Finistera v.v.
    Groet,
    G&G

  • 21 Mei 2014 - 22:13

    Carla Beumer:

    Hoi Aad,

    Zoveel als wij ook genieten van jouw verhalen, kan ik me best voorstellen dat dit een grote druk op jou legt. Het moet wel leuk blijven voor jou. Dus af en toe een klein berichtje hoe het je verder vergaat; is ook prima. De verhalen horen we wel als je weer thuis bent. Blijf vooral genieten van deze bijzondere tocht.
    Groeten vanuit een fris en bewolkt Malgrat de Mar :-(.
    Fred en Carla

  • 22 Mei 2014 - 21:32

    Jos Janssen:

    Hallo Aad,
    Wanneer ik jouw reisverhalen lees, dan denk ik dat je zo katholiek kunt worden. Je bewondering voor al die kerken en dan nog aan het eind, die grote kerk...!
    Ik heb wel genoten van je reisverslagen en zoals je tijdens het lopen veel over eetclub en wijn vertelt, is dat onderweg eigenlijk niet veel anders.
    Tijdens het hardlopen in Gaanderen hoor ik wel de nodige details.
    Ik wens je voor de laatste etappes, het allerbeste en we zien elkaar.
    Groeten José en Jos

  • 24 Mei 2014 - 00:04

    Trudy:

    Dag Aad,

    Goed om te lezen dat je nu echt gaat genieten van de Camino. Hoe dichter bij het eindpunt, hoe langzamer je gaat omdat je beseft dat het einde dichterbij komt. Finistera is ook bijzonder, goed dat je er heen gaat. Buon Camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aad

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 80641

Voorgaande reizen:

24 Maart 2024 - 24 Mei 2024

Expeditionele trektocht door Marokko

07 Maart 2020 - 28 April 2020

Israël National Trail 2020

06 Mei 2019 - 14 Juli 2019

Camino Via Lemovicensis/Vezelay naar Santiago 2019

11 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Camino Via Podiensis en Frances 2018 Vanaf Le Puy

17 April 2017 - 04 Juni 2017

Camino Via de la Plata 2017, vanuit Sevilla

28 Augustus 2016 - 27 September 2016

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

31 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Expeditie Noordkaap 2016, 8000 km. in 8 dagen

18 Augustus 2015 - 30 September 2015

Camino del Norte 2015 vanuit Irun - SdCom

28 April 2014 - 24 Juni 2014

Camino Frances 2014 vanuit Jean Pied de Port

Landen bezocht: