Camino van Lissabon naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Aad Berg - WaarBenJij.nu Camino van Lissabon naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Aad Berg - WaarBenJij.nu

Camino van Lissabon naar Santiago de Compostela

Blijf op de hoogte en volg Aad

20 Augustus 2016 | Nederland, Gaanderen

Zondag 28 augustus begin ik aan mijn 3e Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Ik vlieg om 10.35 uur vanaf Amsterdam naar Lissabon waar mijn tocht gaat beginnen. Ik volg de route welke in de gids van John Brierly beschreven staat.

Ik zal nog minder gewicht meenemen tijdens mijn tocht. Eerst een nieuwe lichtere rugzak gekocht. Verder bij mijn terugkomst van Camino Norte in september 2015 opgeschreven wat ik maximaal nodig heb voor deze nieuwe tocht. En dat is niet veel! Het was toen nog vers in mijn geheugen.

Toen ik in april april mijn vliegticket kocht, € 41,50 all-in, wilde ik al gelijk vertrekken. Zo een aantrekkingskracht heeft het op mij. Maar ja Lucia en ik zijn half mei eerst nog 7 weken met de caravan wezen rondreizen in Spanje en Portugal. (8250 KM gereden) Dus was nog even wachten.

Ik ben er helemaal klaar voor. Mijn rugzak is nu gepakt. Ik zit nu op een gewicht van 9,5 Kilo, exclusief water. Mijn Hostel voor de eerste 2 dagen in Lissabon ook geboekt. Ik wil in ieder geval nog een dagje in Lissabon rondlopen. Dinsdag 30 augustus ga ik lopen. Ik heb geen vast plan, ik zie wel wanneer ik stop. Wat ik heb gelezen zijn er tot Porto niet zo veel of geen Albergues/Hostels. Dat wordt dan slapen in een hotel of bij de Brandweer, wat mijn voorkeur heeft. Die zijn er wel op ingesteld.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

• 20 Augustus 2016 - 21:16

Arie De Wit:

Succes Aad.

• 21 Augustus 2016 - 04:48

José En Ruud:

Aad, alvast een mooie camino gewenst! Geniet van het mooie Portugal.

• 21 Augustus 2016 - 13:21

Ria B:

Heel veel succes en plezier. Dat het maar weer een onvergetelijke tocht mag worden.

• 21 Augustus 2016 - 15:42

Carla Beumer :

Aad, wij wensen je weer een mooie tocht. Geniet van de natuur en het prachtige Portugal. Ik volg je weer via je mooie verhalen. Hartelijke groet, Fred en Carla

• 21 Augustus 2016 - 16:00

Imre:

Heel veel succes met je nieuwe tocht. Gaat je vast lukken. Buen Camino

• 21 Augustus 2016 - 17:50

Fernande:

Zo Aad, wat heb je toch een saai leventje

• 22 Augustus 2016 - 08:54

Boukje:

hi aad , pluk de dag is volgens mij jou motto. Haal het maximale uit je leven. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Goede tocht en pas goed op jezelf. Groetjes van Boukje en Rinke en de kids.

• 22 Augustus 2016 - 12:22

Giorgio:

Buen Camino, Aad!

• 22 Augustus 2016 - 15:58

Rineke En Rein:

Hallo Aad, heel veel succes en wandelplezier. Het al weer een bijzondere ervaring zijn. Groet, Rein en Rinek

• 24 Augustus 2016 - 13:11

Jolanda Hiddink:

Succes Aad en ik ben benieuwd naar je verhalen.

• 24 Augustus 2016 - 14:04

Riet Welling:

Hoi Aad,

Heel veel fijne wandelmomenten, geniet ervan,( dat doe je sowieso wel)! Drink niet teveel, dat doe je sowieso ook wel)! Maak er een mooie Camino van en houd ons op de hoogte van jouw avonturen.

Groeten,
    Donné en Riet

• 24 Augustus 2016 - 18:57

Fernande:

Hoi Aad,
    Afgelopen zondag heb ik je een epistel geschreven, maar ik zag net tot mijn schrik dat er maar 1 regeltje is doorgekomen!
    Het was op de dag van de marathon van de O.S. Daar doen "jullie min of meer bejaarden" nu niet meer aan, maar jullie hebben het in het verleden wél gedaan!
    Bij het wandelen kun je natuurlijk ook "gaan als de brandweer", dan krijg je in ieder geval een slaapplek...
    Vergeet niet af en toe aan een Portugese wijn te nippen. Heel drinkbaar spul.
    Goede reis, veel plezier en behouden thuiskomst.
    Fernande (& Paul)

• 28 Augustus 2016 - 12:04

Evert Tankink:

goed bezig aad we horen wel hoe het verloop is van die tocht veel plezier
    vr gr evert /lucie en kids

• 02 Augustus 2019 - 09:11

Frida Becu:

Dag Aad,
    Ik ben Frida uit Brugge,België.
    Ben een vervent Camino wandelaar. Heb reeds al de wegen in Frankrijk en Spanje gelopen.ook 10 jaar gewerkt elk jaar als hospitalera.
    Deze keer is de etappe Lissabon Porto aan de beurt.
    Ik vind heel weinig informatie en had daarom heel graag jou verslag van deze etappe gelezen.
    Is het mogelijk om die te mailen?
    Hartelijk dank en Camino groet,
    Frida

Verslag uit: Nederland, Gaanderen

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

Zondag 28 augustus 2016 begin ik aan mijn 3e Pelgrimstocht Portugues naar Santiago de Compostela. Ik vlieg om 10.35 uur vanaf Amsterdam naar Lissabon waar mijn tocht gaat beginnen. Ik volg de route welke in de gids van John Brierly beschreven staat.

Ik hou jullie verder op de hoogte.