7e en laatste verslag vr. 24 t/m vr. 31 mei 2019 - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Aad Berg - WaarBenJij.nu 7e en laatste verslag vr. 24 t/m vr. 31 mei 2019 - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Aad Berg - WaarBenJij.nu

7e en laatste verslag vr. 24 t/m vr. 31 mei 2019

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad

06 Juni 2019 | Nederland, Gaanderen

7e en laatste verslag van vr. 24 mei t/m vr. 31 mei. Gepost donderdag 6 juni 2019 Rond 07,30 uur ben ik, na een ontbijtje, vanuit Sorges vertrokken richting Periqueux. Na een weinig bijzondere tocht van 23 km. kwam ik om 12.00 uur aan in Periqueux. Wat wel opviel dat ik de laatste 2 uur, in tegenstelling tot bijna alle eedere dagen, langs allemaal grote, mooie huizen wandelde. Dus duidelijk in een rijker gebied aangekomen. We hadden afgesproken bij de ingang van de Cathedraal. Zo'n 30 minuten later werd ik op mijn schouder geklopt door Wim. Het eerste wat we zijn gaan doen is een drankje nemen op het terras tegenover de Cathedraal. Na een kort bezoekje een de Cathedraal zijn we de binnenstad in gegaan op zoek naar een gezellige eetgelegenheid. En natuurlijk hebben we die gevonden. Na een heerlijke lunch zijn we eerst nog even naar een bouwmarkt geweest want Wim had nog iets nodig. Na een tocht van bijna 2 uur kwamen we uiteindelijk aan in Bouzic. Mijn Pelgrimstocht heeft toen een hele ander wending gekregen. Gisteren en eergisteren begon ik steeds meer te twijfelen of ik het nog wel leuk vond. Bijna geen of helemaal geen mede Pelgrimslopers tegenkomen en bijna iedere keer alleen in een Albergue/Slaapgelegenheid verblijven. Lopen door dorpjes die geheel verlaten waren, dus ook geen Bar/terras om even gezelig te gaan zitten en iets te nuttigen. Ik zou eigenlijk 2 dagen bij Wim & Yolanthe in Bouzic te verblijven maar al snel had ik besloten om niet verder te gaan lopen. Toen gelijk maar mijn vliegticket geboekt om vanuit Bergerac op vrijdag 31 mei terug te vliegen naar Rotterdam/The Hague Airport. Ik ben dus nog ruim een week daar gebleven. Dat moest ook wel want ik kreeg al snel een lijst met allerlei klusjes welke Wim & Jolanthe graag uitgevoerd zagen worden. Zoals de wasmachine maken. De aandrijvings snaar bleek uiteindelijk te zijn gebroken. Een nieuwe toiletpot met waterreservoir in de badkamer geplaatst. Buitenopenhaard ontroest/schoongemaakt en samen met Wim geplaatst in de nieuwe Veranda. Toiletdeur geverfd, grote plafondventilator in elkaar gezet en gemonteerd, Geprobeerd de TV via Canaldigitaal aan de praat te krijgen. Lukte mij helaas niet. Bleek dat de tuner niet HD geschikt was. Dus in Nederland een nieuwe besteld voor aflevering in Frankrijk. Anders hadden we 180 km. moeten rijden om naar een gecertificeerde winkel te gaan. Nog wat aankleding/deco opgehangen in de veranda. Maar we hebben ook nog wat toeristische uitstapje gemaakt. En verder heerlijk gegeten me lekkere wijnen en mede omdat de TV het niet deed ook veel gekaart. Dat had ik misschien al 20 jaar niet meer gedaan. Wat ook heel bijzonder was, dat er in Bouzic geen verbinding is voor mobile telefoon en wifi. Maar er is licht in de duisternis, want men heeft een grote mast niet ver van hun huis af geplaatst en zal eind juni operationeel zijn. Nu moesten we met de auto een heuvel oprijden of naar dichtstbijzijnde plaats rijden om gegevens binnen te halen en te verzenden. Ok wel lekker rustig hoor. Dus uiteindelijk, na 485 km wandelen, vrijdag 31 mei terug naar Nederland gevlogen. Waar ik heel fijn door Merel op Rotterdam/The Hague Airport werd opgehaald en naar Gaanderen werd gebracht. Wel moest ik nog eerst mee naar Utrecht waar Merel meedeed aan een Beachvolleybal competitie. Dat ik iets niet af maak is zeker niet iets des “Aad's”. Maar ik heb er helemaal geen spijt van. Ik weet niet wat er was gebeurd wanneer ik niet had afgesproken om een paar dagen bij Wim & Jolanthe te zijn. Daar zullen we ook nooit achterkomen. Een ding is wel zeker dat ik nu, donderdag 6 juni, thuis fijn mijn 70e verjaardag kan vieren. Lieve mensen, bedankt voor jullie leesgeduld en fijne reacties. Groeten, Aad


  • 06 Juni 2019 - 11:05

    Rob Weeber:

    Mooi versalg weer Aad. Welkom thuis.

    Gr. Rob

  • 06 Juni 2019 - 11:35

    Gert Jan:

    Welkom thuis Aad en van harte gefeliciteerd! Eerlijk gezegd zag ik het vanaf je eerdere verslagen al aankomen. Zo weinig gezelschap is niets voor jou.

  • 06 Juni 2019 - 12:32

    Ger:

    Ik zou het toch nog eens proberen Aad, begin dan in Voudenay
    (Bij ons) en besluit meteen om te stoppen.
    Maak ik het klussenlijstje alvast klaar!
    Neem Lucia mee, maken we er wat moois
    van!
    Heb veel respect voor je wandeling
    jammer dat het daar stopte.
    Groet!

  • 06 Juni 2019 - 14:04

    Geert Galaude:

    Aad,
    Jammer te horen dat je vroetijdig bent gestopt.
    Vorige week hebben we da achterhoekse 4-daagse gewandeld,we hadden eventueel eens kunnen afspreken.
    Groet Geert

  • 04 Juli 2019 - 06:27

    Giorgio:

    Happy belated birthday, Aad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aad

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 1091
Totaal aantal bezoekers 80766

Voorgaande reizen:

24 Maart 2024 - 24 Mei 2024

Expeditionele trektocht door Marokko

07 Maart 2020 - 28 April 2020

Israël National Trail 2020

06 Mei 2019 - 14 Juli 2019

Camino Via Lemovicensis/Vezelay naar Santiago 2019

11 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Camino Via Podiensis en Frances 2018 Vanaf Le Puy

17 April 2017 - 04 Juni 2017

Camino Via de la Plata 2017, vanuit Sevilla

28 Augustus 2016 - 27 September 2016

Camino Portugues 2016 vanuit Lissabon - SdComp.

31 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Expeditie Noordkaap 2016, 8000 km. in 8 dagen

18 Augustus 2015 - 30 September 2015

Camino del Norte 2015 vanuit Irun - SdCom

28 April 2014 - 24 Juni 2014

Camino Frances 2014 vanuit Jean Pied de Port

Landen bezocht: